Kadrina Kunstidekooli
SISEHINDAMISE LÄBIVIIMISE KORD
- ÜLDSÄTTED
Sisehindamise läbiviimise kord
- Sisehindamise läbiviimise kord koosneb järgmistest osadest
- Üldsätted
- Enesehindamise kord
- Sisekontrolli kord
- Lisad
- Üldsätted
- Sisehindamise kord sätestab õppe- ja kasvatustegevuse
sisehindamise läbiviimise korra Kadrina Kunstidekoolis ning kooli
õppe- ja kasvatustegevuse ning juhtimise tulemuslikkuse hindamise
kriteeriumid.
Sisehindamise mõiste ja eesmärk
- Sisehindamine on järjepidev ja süstemaatiline õppe- ja
kasvatustegevuse ja juhtimise analüüs ning tulemuslikkuse hindamine
õppeasutuse arenguks vajalike juhtimisotsuste vastuvõtmiseks.
- Sisehindamise eesmärk on:
- huvihariduse kvaliteedi ja kooli arengu tagamine;
- kooli tegevusest tagasiside saamine, tegevuse
analüüsimine ja järelduste tegemine;
- õppe- ja kasvatustöö tulemuslikkusele hinnangu
andmine, järelduste tegemine ja parendusvõimaluste leidmine.
- huvihariduse kvaliteedi ja kooli arengu tagamine;
- Sisehindamine koosneb enesehindamisest ja sisekontrollist.
- Enesehindamist teostatakse terviklikult või
üksikküsimustes.
- Sisekontrolli viiakse läbi üksikküsimustes.
- Sisehindamist teostab kooli direktor, kes võib vajadusel
kaasata kooli töötajaid, hoolekogu liikmeid ja eksperte.
- Kooli direktor kinnitab käskkirjaga õppeaasta
sisehindamise prioriteedid ja kava, lähtudes kooli arengukavast ning
vajadustest.
- ENESEHINDAMISE KORD
Enesehindamise läbiviimine
- Kooli enesehindamise läbiviimise aja ja küsimuste ringi
määrab kooli direktor käskkirjaga hoolekogu ettepanekul, milles
kinnitatakse enesehindamise kava, aruande esitamise kuupäev,
määratakse enesehindamist teostavad isikud, kaasates vajadusel
eksperte.
- Terviklikku enesehindamist teostatakse vähemalt üks kord
kolme õppeaasta jooksul.
- Enesehindamist üksikküsimustes teostatakse igal
õppeaastal.
- Kooli terviklikul enesehindamisel lähtutakse kooli õppe-
ja kasvatustegevuse ning juhtimise tulemuslikkuse hindamise
kriteeriumidest (lisa 1).
- Enesehindamise osadeks on ka:
- õppuri enesehindamine läbi arenguvestluse;
- õpetaja enesehindamine läbi arenguvestluste;
- õpetaja ja kontsertmeistri õppeaasta analüüs;
- ringijuhi õppeaasta analüüs;
- õppeasutuse kui kollektiivi enesehindamine
- rahulolu-uuringud.
- õppuri enesehindamine läbi arenguvestluse;
- Enesehindamisel kasutatakse järgmisi metoodikaid:
- statistika ja finantsaruandluse, eksamite ja
konkursitulemuste ning muu kogutud informatsiooni analüüs;
- kooli dokumentatsiooniga tutvumine ja selle
sisuline analüüs;
- vestlused pedagoogide, õppeasutuse teiste
töötajate, hoolekogu liikmete, lastevanemate, õpilaste ning
õppeasutuse pidajaga;
- tundide, õppe- ja kasvatustegevuste ning ürituste,
õppurite tööde vaatlemine;
- personalile, õppuritele ja lastevanematele
küsitluste korraldamine;
- tutvumine kooli õpikeskkonna, õppevahendite ning
inventariga;
- enesehindamise läbiviija ei tee märkusi ega
arvusta kooli või pedagoogi tööd kolleegide, õppurite ja
lastevanemate juuresolekul.
- statistika ja finantsaruandluse, eksamite ja
konkursitulemuste ning muu kogutud informatsiooni analüüs;
Enesehindamise tulemuste esitamine
1.
Enesehindamise tulemused vormistatakse
enesehindamise aruandena (lisa 2).
2.
Enesehindamise aruanne koosneb järgmistest
osadest:
- Sissejuhatus. Selles viidatakse enesehindamise
alusele, iseloomustatakse lühidalt kooli; kirjeldatakse
enesehindamise temaatikat, meetodeid; märgitakse ka
ajavahemik ja enesehindamises osalejate nimed ning
viidatakse eelmise enesehindamise toimumise ajale ja selles
tuvastatud olulistele aspektidele.
- Analüüs. Selles kajastatakse kooli tugevaid ja
parendamist vajavaid aspekte iga kooli õppe- ja
kasvatustegevuse ning juhtimise tulemuslikkuse hindamise
kriteeriumi osas. Õigusaktides ja kooli tegevust
reguleerivates kooli dokumentides sätestatu rikkumisel
tuuakse välja akti või dokumendi nimetus koos kinnitamise
ajaga ja viidatakse punktile, millest pole kinni peetud.
Tugevate ja parendamist vajavate aspektide väljatoomisel ei
viidata pedagoogidele nimeliselt.
- Kokkuvõte. Selles esitatakse lühikokkuvõte ning
üldised järeldused kooli juhtimise ja õppe-kasvatustegevuse
tulemuslikkuse kohta.
- Ettepanekud. Selles tehakse ettepanekuid
probleemide lahendamiseks kooli direktorile. Puuduste
kõrvaldamiseks määratakse konkreetsed tähtajad ja tähtaeg,
millal esitatakse kirjalik ülevaade ettekirjutuste
täitmisest. Suuremate puuduste korral teatatakse
järelhindamise aeg.
- Enesehindamise teostaja koostab sisehindamise aruande kahe
nädala jooksul sisehindamise lõpetamise päevast arvates.
- Enesehindamise aruandele kirjutavad alla kõik
enesehindamises osalenud isikud ja kaasatud eksperdid.
- Enesehindamise aruande kinnitab kooli direktor käskkirjaga
- Enesehindamise aruanne arhiveeritakse vastavalt kooli
asjaajamiskorrale.
- Enesehindamise aruanne on avalik dokument, mis arutatakse
läbi kooli õppenõukogus ja kooli direktor informeerib sellest kooli
hoolekogu.
- Enesehindamise tulemused on aluseks kooli tegevuse
parendamiseks ning neid kasutatakse järjepidevalt arengukava
korrigeerimisel.
- Enesehindamise käigus täidetakse enesehindamise märkmeleht
(lisa 3). Täidetud märkmelehte ei vormistata dokumendina.
- SISEKONTROLLI KORD
Sisekontrolli läbiviimine
- Sisekontroll tagab kooli õiguspärase tegevuse ning
ressursside otstarbeka kasutamise.
- Sisekontroll on aluseks pedagoogide atesteerimisel ning
võimaldab kindlaks teha täiendkoolitusvajadused.
- Sisekontrolli kaudu toimub koolis kavandatud tegevuste
jälgimine ning sisekontroll on suunatud sellele, et tööprotsessis
esinevad vead ei korduks ning kõrvalekalded saaksid koheselt
korrigeeritud.
- Sisekontrolli teostab oma valdkonna eest vastutav isik.
- Sisekontrolli võtmealad on:
- kooli õppekava
- kooli direktori poolt kehtestatud korrad
- kooli arengukava, õppeaasta üldtööplaan ja
tegevuskava
- õppeaasta prioriteetide täitmise tagamine
- õppe- ja kasvatusprotsess, õppekorraldus ja
meetodid
- kooli personali pädevusnõuded ja nende arendamine
- projektitegevus
- majandustegevus
- kooli õppekava
- Sisekontrolli teostab oma valdkonna eest vastutav isik.
Sisekontrolli peamised valdkonnad ja tegevused on esitatud lisas
(lisa 4).
- Sisekontrolli tulemused esitatakse aruandena.
- Sisekontrolli aruandes ei kajastata avastatud puudusi kui
need likvideeritakse koheselt.
- LISAD
1.
Kooli õppe- ja kasvatustegevuse ning juhtimise
tulemuslikkuse hindamise kriteeriumid
- Enesehindamise aruanne
- Enesehindamise märkmeleht
- Sisekontrolli peamised valdkonnad ja tegevused.